Geschiedenis

Een begrip sinds 1935

Ons kantoor werd op 1 Mei 1935 opgericht en is een administratiekantoor en assurantiekantoor in de ruimste zin van het woord. Wij verlenen administratieve diensten aan particulieren, ZZP-ers, MKB-ers en Agrariërs. Tevens kunnen wij U als vrije tussenpersoon alle verzekeringen en hypotheken aanbieden bij verschillende verzekeringsmaatschappijen en hypotheekverstrekkers.

1935
De eerste stappen

Administratiekantoor Meinderink wordt opgericht op 1 mei 1935 door Johan Meinderink en vestigde zich aan de toenmalige Oostenstraat (Jhr. von Heydenstraat) in het Richtershuis.

1935
1945
Gebroeders Meinderink

In 1945 kwam z’n broer Jan Meinderink Sr. de zaak versterken. Als gebroeders Meinderink werd er flink aan de weg getimmerd.

1945
1960
De Twentsche Bank

In de jaren ’60 werd Johan directeur van de Twentsche Bank (de opvolger van Bank Jordaan en de latere ABN AMRO) en ging Jan Sr. met medewerkers door op de ingeslagen weg.

1960
1968
Verhuizing naar de Parallelweg

Eind 60-er jaren verhuisde het kantoor van het karakteristieke pand aan de Von Heijdenstraat naar de Parallelweg E20. (nu bekend als Parallelweg 12)

1968
1973
Uitbreiding met Assurantietak

Vanaf 1973 kwam Jan Meinderink in de zaak en groeide het bedrijf uit tot een begrip in Haaksbergen. Er kwam een Assurantietak bij die Jan ging beheren.

1973
1975
De eerste computer

In 1975 werd de eerste computer aangekocht, een Olivetti Audit 5 model CPU 5010 B. Het neusje van de zalm toentertijd, voor de prijs van een flinke auto.

1975
1980
Uitbreiden van de Administratietak

In 1980 verliet Jan Meinderink Sr. de zaak i.v.m. ziekte. Jan Meinderink Jr. nam de leiding over en ging zich meer richten op de Administratietak.

1980
1990
De eerste logo’s

In de jaren ’90 kwam er het eerste logo, als opvolger van de zwart/wit letters. De Administratietak en Assurantietak kregen een eigen logo. De bedrijfsnaam werd Administratie en Assurantiekantoor Meinderink.

1990
1994
Verbouwing kantoor

In 1994 werd het kantoor aan de Parallelweg 12 te klein. Jan Meinderink besloot om het kantoor fors uit te bouwen aan de achterzijde van het bestaande kantoorpand.

1994
2000
De eerste stappen online

Vanaf 2000 waren we ook bereikbaar via de mail en kwam er een website. Via de www.waybackmachine.org zijn hier nog wel wat beelden van te zien.

2000
2003
Derde generatie

Inmiddels zijn we bij de derde generatie aanbeland: Na broers Johan en Jan Sr. in de jaren ’30 en Jan Meinderink komt Ken Meinderink in 2003 parttime in dienst van het kantoor.

2003
2009
Nieuwe website

In 2009 kwam Ken fulltime werken in het bedrijf en kwam er ook een nieuwe website. De Assurantietak werd gedigitaliseerd en verzekeringsproducten konden ook via de website worden aangevraagd.

2009
2011
Een nieuwe look

Net na het 75-jarig bestaan werd er besloten om de beide logo’s te vernieuwen. Uitgangspunt werd het behoud van vele details uit het oude logo, maar toch met een moderne look.

2011
2014
Nieuwsbrief en Cloud

In 2014 ging ons kantoor naar de Cloud en kwam er een Nieuwsbrief welke voor elke cliënt een andere vulling heeft, aangepast op de branche. Door de cloud kunnen cliënten op elke pc naar keuze de boekhouding bijwerken en/of gegevens aanleveren voor de aangifte.

2014
2015
80 jarig jubileum

Een bijzondere mijlpaal, helemaal in de huidige samenleving waarbij het tempo van de tijd en ontwikkelingen hoog ligt en vernieuwen een dagelijkse bezigheid is.

2015
2016
Responsive website

In 2016 werd het tijd voor een responsive website, goed toegankelijk is vanaf de telefoon, tablets en pc’s. Ook kwam er een mogelijkheid voor het online melden van schades.

2016
2019
Portaal en App MeinderinkOnline

In 2019 werd ons portaal www.meinderinkonline.nl met bijbehorende app (Cliënt Online) gelanceerd. Vanuit 1 portaal kunnen nu zowel de aanslagen Inkomstenbelasting, Omzetbelasting, Loonbelasting en Vennootschapsbelasting worden bekeken en geaccordeerd.

2019
2020
85 jarig jubileum

Midden in het coronajaar 2020 bestond ons kantoor 85 jaar. Helaas hebben we het dit jaar niet kunnen vieren, maar dit gaan we op een later tijdstip inhalen.

2020
2021
Een nieuw logo en oprichting Meinderink Vastgoed

Kort na het 85-jarig bestaan werd er een nieuwe uniforme uitstraling voor het administratiekantoor en assurantiekantoor bedacht. Een nieuwe website werd gelanceerd, ook voor de nieuw opgerichte tak Meinderink Vastgoed en het nieuwbouwproject Wonen op de Bond.

2021
2022
Nieuwbouw 2021-2022

Na jaren ontwikkelen en plannen komt in 2021 dan de start van de nieuwbouw van ons kantoor en daarnaast een 8-tal appartementen. Oplevering zal plaatsvinden in 2022.

2022

Belastingen

Adviezen voor Starters, Erfbelasting, Investeringen etc.

Administraties

Boekhouding voor MKB, Agro, ZZP en particulier

Verzekeringen

Onafhankelijk tussenpersoon voor alle verzekeringen

Hypotheken

Altijd de scherpste tarieven in de markt

Uw boekhouding automatiseren? Werk met scan en herken!

Lees meer over de functie scan en herken via MINOX en Bizcuit!